onsdag 17 juni 2009

Resan har borjat

Da var det dags att borja skriva i den har bloggen.
Har ar det tankt att jag ska beratta lite vad som hander under min vistelse i Tanzania de kommande 6 veckorna. Har kommer ocksa tankar att skrivas ner om landet och vad jag ar med om.
Jag ar alltsa har som en del i ett utbytesprojekt mellan Karlstads stift (Svenska kyrkan) och Ostra kuststiftet i Tanzania (Evangelical Lutheran Church in Tanzania).
Jag har blivit placerad i en kyrka som heter Kijitonyama Lutheran Church och min handledare heter Rev. Charles Mzinga. Jag har fatt ett rum hemma hos honom och hans familj, fru och en dotter pa 7 ar, plus ett antal slaktningar som ocksa bor dar.
Vad jag kommer att gora de kommande veckorna vet jag inte sa mycket om an, men det handlar om att folja med i det tanzanska livet och se hur kyrkan fungerar.
Det ar varmt har, idag skiner solen valdigt starkt. Det ar ocksa fuktigt i luften. Det ar rena tropikvadret :)

Pa aterseende.

0 kommentarer: